بعد
از مدت ها به این نتیجه رسیدم که با تشکیل یک گروه مجازی برای علاقه مندان
به حوزه فن اوری اطلاعات و تجا رت الکتروینک اقدام به بر گزاری دوره های
عملی و مجازی نموده و از این بستر بتوانیم بیشتر اثر گذاری خود را در سهم
توسعه تجارت الکترونیک کشور داشته باشیم .با
توجه به شرایط رکود اقتصاد جهانی و به و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد
ایران از این مهم و مسائل تحریم های نفتی اخیر و تکیه عمده درامد کشور بر
صادراتی نفتی و همچنین تاکیدات چند سااله اخیر بر محور کار و اقتصاد و
از همه مهمتر ضرورت اشتغال و تولید ثروت ملی در کشور بر پایه تولیدات غیر
نفتی و ضرورت بر اقتصاد بدون نفت ، به نظر اینجانب بله عنوان یک فعال در
حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیک تنها راهکار مناسب و سریع به منظور یک
ماموریت اقتصادی زود بازده و همچنین بلند مدت که می تواند اقتصاد و
اشتغال ایران را ماموریت محور نموده . ... خروج
از این بحران اقتصادی و باعث افزایش و بهر وری سازمان ها و شرکت ها و توسعه
خدمات صادراتی و از همه مهمتر باعث تولید اشتغال و ثروت ملی و افزایش رفاه
عمومی باری کلیه آحاد جامعه به خصوص افزایش کارایی و بهر وری شرکت ها و جذب نیرو
های متخصص گردد ، تجارت الکترونیک می باشد

هر
چند این بستر فرصت ها و قوت های خاص خود را داشته از طرفی نیز تهدید ها و
ضعف های خواص خود را نیز دارد که به موازات تغییرات در نوع تجارت و ساختار
معا ملاتی آنها ، قوانین و مقررات خاص آن نیز تغییرات مربوط به خود را
داشته و بیشتر ین مقاومت در تغییر به این ساختار نوین توسط افراد غیر
متخصص و نا آگاه به دلیل عدم داشتن تخصص لازم و ترس از این تغییرات صورت
می پذیرد که متاسفانه هر چه دیر تر وارد این حوزه شدن و تن به مقاوت این
افراد دادن باعث تحمیل هزینه های فرصت از دست رفته غیر قابل جبران بر پیکره
جامعه شده و از طرفی باعث افزایش ضریب نفوذ و فتح قله های تجاری در دنیای
مجازی می گردد . Hossein Zeinivand
E-commerce Expert

به
گونه ای که در حال حاضر در دنیا 65 در صد تجارت دنیا از بستر تجارت
الکترونیک صورت می پذیرد و از طرفی نیز در حال حاضر بیش از 80 درصد مشاغل
دنیا وابسته به ابزار های فن اوری اطلاعات می باشد که با توجه به خروجی
های تولید ثروت از این فعالیت ها و یا منتج شدن به کالا و خدمات و تاثیر
گذاری آن بر تولید نا خالص داخلی یا همان GDP و یا تولید ناخالص ملی GNP
نقشی غیر قابل انکار را دارد .
ما
بر این اعتقادیم که استفاده از تکنیک ها و ابزار های بازار یابی و
بازارسازی و در مجموع دانش وب مارکت و ابزار های دانشی تحت شبکه تجارت
الکترونیک آموزش آن حق تمام کسانی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به
دنیای تجارت الکترونیک و کسب و کار هوشمند وارد شده اما در این مورد
اطلاعات خاص و دانش کافی و لازم ا نداشته و این موضوع باعث دلسردی آنها
از توسعه فعالیت های آنها از این بستر شده .
ما
به اموزش تجارت الکترونیک به عنوان یک ضرورت نه از روی اختیار بلکه به
جبر می نگریم و این موضوع به حدی مهم میباشد که طبق آخرین امار های وب
سایت سازمان های معتبر دانش محور و تحقیقات مستند جهانی تجارت
الکترونیک مانند سازمان توسعه تجارت جهانی ، 75 درصد از وبسایت های شبکه
نت تجاری می باشند که متاسفانه قدر سهم ایران در این بازار جهانی سهم در
حد صفر می باشد و عدم پیشرفت ایران در تجارت الکترونیک باعث مصرف گرایی
و همچنین از دست دادن فرصت های بزرگ تجاری در رقابت جهانی می گردد و حرکت
در مسیر تجارت الکترونیک ، می تواند یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی در ایران باشد.
متاسفانه
بسیاری از شرکت ها و حتی وب مسترهای مانند سایت های شرکت های تجاری
متوسط و سایت پزشکان و خدماتی مشابه و یا مشاغل انفرادی که صاحبان
مشاغل دارای وب سایت برای کسب کار خود بوده از این دانش محروم بوده و نگرش
آنها به وب سایت خود و تجارت الکترونیک به عنوان یک کار و یا کالای
لوکس می باشد
حسین زینی وند فعال بین المللی تجارت الکترونیک و ماروین لیائو مدیر ارشد مارکتینگ یاهو

ما
بر این عقیده هستیم که توسعه دانش تجارت الکترونیک و بازار آن رونقی
بزرگ به ارمغان خواهد آورد و دریچه ای نو در مسیر بازارسازی ، بازار یابی ،
بازار داری ، استاندارد سازی ، حرکت به سمت QC و مطلبویت بهتر کالا و
فضای رقابتی سالمتر ، حفظ حقوق مشتری ، حرکت به سمت محیط زیست پاک ،
اقتصاد پاک ، ساماندهی و ورود به نظام عرضه و تقاضا و توزیع و از همه
مهمتر جذب و کسب بازار های هدف بهتر برای سازمان ها و شرکت ها و حتی برای
پرورش نیرو ی متخصص برای شرکت های ایرانی می باشد .
خوشبختانه
حرکت های موثر و رویش باور های نو در حوزه تجارت الکتورنیک اخیر در کشور به
خصوص با ایجاد کلوپ های تجاری و تخصصی مانند کلوپ گلستان متعلق به شرکت
گلستان و یا کلوپ ملت متعلق به بانک ملت به صورت فعال پا به عرصه ت سوشیال
مارکت های مبتنی تجارت الکترونیکی و فن اوری اطلاعات نهاده که با پیش قدم
شدن این سازمان ها و شرکت های برتر افق روشنی در این خصوص دیده می شود . نکته
ای که از دید خیلی فعالین حوزه تجارت الکترونیکی و وب مارکت و حتی طراحان
وب سایت و اپلیکشین های تحت وب موبایل در ایران تاکنون بی اهمیت تلقی شده و
ضریب نفوذ آن با توجه به رشد جهانی ضعیف بود M-Commerce یا همان تجارت
الکتر نیک همراه می باشد . ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که با
توجه به ادغام تکنولوژی ها و حرکت جهانی به سمت زندگی همراه یا همان Mobile
life آگاهی و به کار گیری تجارت همراه و رشد و توسعه این قابلیت به حدی
در تجارت و کسب و کار شما می تواند اثر جادویی و غیر قابل باور داشته باشد
که تاثیر آن بیشتر از اندازه کاربرد تکنولوژی های اخیر سی ساله گذشته در
زندگی و تجارت شما می باشد . تصور کنید شما هم اکنون با یک تبلت در سالن
انتظار پرواز از فرودگاه مهر آباد به شیراز هستید و قصد دارید کالا و
خدمات خود را به مخاطب خاص خود عرضه کنید و در یک سمینار به عنوان یک
سخنران شرکت کنید با تبلت خود می توانید از طریق وب سایت خود مطالب مربوطه
رو اطلاع رسانی کرده و از طریق ایمیل کاربران و پنل اس ام اس خود به
مخاطبان در چند ساعت اینده اطلاع رسانی کنید و متن سخنرانی و یا محصول خود
را معرفی کنید و بسیار از کار های روزمره از جمله مکاتبات ایمیل و یا
دریافت و پرداخت های بانکی از طریق دروازه پرداخت بانک را در همان فاصله
انجام دهید و یا سفارش خود را از به صورت منظم و دقیق پیگیری کنید و تمامی
اموراتی که تحت شبکه می باشند وش امل آن هشتاد رصد اموری که تحت شبکه فن
اوری اطلاعات می باشند را انجام دهید .

ما به شما خواهیم اموخت:
که
چگونه از این قابلیت ها در جهت رشد و توسعه و درامد زایی بیشتر خود
استفاده کنید و جدید ترین تکنیک های دسترسی به مخاطبان را از طریق مو تور
های جستجو و ایمیل و اس ام اس و استفاده سریع و بهینه از بانک های
اطلاعاتی خود را انجام دهید
ما
به شما خواهیم اموخت چگونه یک سایت تجاری داشته باشید و خصوصیات یک سایت
تجاری و اثر بخش چگونه خواهد بود .ما به شما خواهیم آموخت که دیگر وب سایت
شما یک ایزار لوکس نیست و نگرش شما را به یک ابزار مهم در جهت استفاده
خواسته های تجاری خود تغییر خواهیم داد .
شما خواهید آموخت که دیگر
وب سایت ها مانند کامپیوتر های بزرگ بیس سال پیش فقط یک وسیله لوکس و
ابزاری مانند یک ابزار مانند دوربین فیلم برداری نیست و در حقیقت مهمترین
ابزار کار شما در ارتباط با مخاطبان خود می باشد شما در اینده نزدیک به این باور خواهید رسید
که
دفاتر کار وش رکت های شما فقط محلی برای عقد قرارداد و ملاقات تشریفاتی
خواهد بود و حتی می توان فارغ از مکان و زمان امورات کاری خود را از طریق
دور کاری با کارکنان خود پیگیری و کنترل و انجام دهید و این مکان تفاوتی
ندارد می خواهد روی یک تختخواب باشد یا کنار یک استخر یا درون سونا و یا
میز کاری درون خانه همکاران شما .
شما به این باور خواهید رسید که
با استفاده از تجارت الکترونیک کار ها را از فرایند گرایی تغییر و به
سمت نتیجه گرایی سوق خواهد داد .شما به جادوی کلمات در معرفی کالا و
خدمات خود خواهید رسید و دیدگاه شما نسبت به نوع کار خود تغییر خواهد کرد و
به این باور خواهید رسید که وب سایت و ایمیل و موبایل ... شما اهمیتش
فراتر از دفتر کار ، حجره میلیارد تومانی شما ، مطب محل طبابت شما ،
دفتر شیک و پر هزینه آژانس مسافرتی شما کاری شما و .... بیشتر است
از
این رو ما این افتخار را خواهیم داشت با اموزش دقیق و کاربردی در زمینه
تجارت الکترونیک و مبانی وب مارکت یا بازاریابی تحت شبکه اینتر نت و
دسترسی به بزرگترین بازار های داخلی و خارجی بیشترین فایده رو برده و در
کنار شما خواهیم بود و نسبت به پرورش نیرو های شما ساعی خواهیم بود . تمامی
مطالب و این سایت به صورت طبقه بندی شده دقیق بود و محتوای این سایت بر
اساس تجارب و اموخته ها و بدون تکرار از سایت و یا محل دیگری می باشد
با ما در تماس باشید صمیمانه پاسخگوی شما خواهیم بود
تلفن : 88720879 الی 81
مشاوره مستقیم : 09121870651
Skype : Hosein_Zeinivand
Email :Hosein.zeinivand@gmail.com
صفحه فیس بوک ما

مدیر گروه حسین زینی وند
:: مرتبط با:
درباره ما ,
:: برچسبها:
تجارت الکترونیک ,
طراحی سایت ,
وب مارکت ,
سئو مارکت ,
سوشیال مدیا ,
حسین زینی وند تاجر الکترونیک در ایران ,
آموزش سئو ,
4 مهر 92 ساعت 08:32 |
|
ارائه مطلب از حسین زینی وند | ( نظرات 0 )
35 میلیون کاربر فیس بوک ایرانی و استفاده غیر تجاری از فیس بوک
نزدیک
به 150 سایت اجتماعی در جهان وجود دارد که از این تعداد بیشترین مخاطب
مربوط به فیس بوک ، تیوتر ، گوگل پلاس ، لینکدین می باشد .
فیس
بوک سومین تمرکز بزرگ انسانی و جامعه جمعیتی بزرگ دنیا در دنیای واقعی و
سایبری می باشد او بزرگترین جامعه سایبری و از همه مهمتر بزرگترین جامعه
انسانی هوشمند Intelligence در قرن اخیر و فی الحال بدون رقیب می باشد .
بزرگترین
معملات تجاری دنیا و به عبارتی تعاملات تجاری و علمی و فرهنگی و اجتماعی
در قرن حاضر از طریق این سایت در حال وقوع هست هر چند هر مجموعه دست ساخت
بشر فارغ از عارضه ها و آسیب های خود نبوده و نیست که بحث و گفتگو در خصوص
اسیب شناسی آن از حوصله این بحث خارج است اما در مجموع با در نظر گرفتن
هزینه و فایده فیس بوک و دیگر سایت های اجتماعی مطرح تاثیر شگرفی در تولید
ثروت را دارند . اما در ایران این گزارش جالب است حتما اشتراک بگذارید :
ایران
42 میلیون کاربر اینتر نت دارد از 42 میلیون با رشد صعودی نزدیک به 27
میلیون نفر از طریق موبایل و تبلت به اینتر نت وارد می شوند که این رقم
نزدیک به 60 درصد می باشد و از 42 میلیون نفرتخمین زده می شود حدود 35
میلیون عضو شبکه اجتماعی و فیس بوک هستند .

کاربران
ایرانی هیچگونه امار رسمی فعالیت اقتصادی در سایت های اجتماعی به خصوص فیس
بوک را ندارند و بیشتر در ایران جنبه وب گردی جک تفریح استفاده های نا
بهنجار اجتماعی شبیه اتومبیل گردی داخل خیابان و متاسفانه بعضا" هرزه گری و
موارد مرتبط را دارد و با حالت عادی محلی جهت سرک کشی به زندگی خصوصی
افراد و فخر فروشی های اجتماعی جهت عقده ها و کمبوده های روانی و اجتماعی
نظیر شو کردن لباس و آرایش و و متاسفانه در خیلی موارد حتی جنبه های فریب
کارانه دارد هر چند خود ساختار فیس بوک تا حد بسیاری در تائید هویت واقعی
افراد دستاورده های موفقی داشته و در صورت ارجاع پرونده های قضایی از طریق
پلیس بین الملل و پلیس فتا ردیابی افراد متقلب تا حد بسیاری قابل پیگرد می
باشد .جالب
است بدانید بیشترین صفحات جک ، شوخی ، و صفحات غیر مرتبط فرهنگی در فیس
بوک متعلق به ایرانی ها بوده و در این مورد خدا رو شکر ایرانی ها رکورد دار
مثبت هستند

با
این توضیحات خدمت عزیزان و دوستان عرض کنم که اگر ما قابلیت کار با همین
فیس بوک را بلد باشیم براحتی نه نیازی به طراحی وب سایت داریم و نه نیازی
به دکان و بازار و می شود چنان از این طریق کسب ثروت نمود که حتی یک ثانیه
از وقت خود را نه صرف جک کنیم و نه اتلاف وقت
هر
چند جک و شوخی و تفریح از ارکان اصلی زندگی است و برای سلامت ما نقش غذای
روزانه را دارد اما نباید تبدیل به پر خوری شود پر خوری شود چاقی آن دیگر
غیر قابل بازگشت است
نمونه هایی از تجارت و کسب کار ایرانی را خدمت شما در فیس بوک عرض می کنم
صفحه آشپزی ایرانی بالغ بر 500 هزار هوادار
www.facebook.com/Iraniancooking?fref=ts
این
صفحه مربوط به یک اشپز ایرانی است با این صفحه به اندازه یک رسانه ملی
ایشان مخاطب خود را دارد و از همین طریق نامبرده کسب و کار پر رونقی دارد
جالب اینکه همین صفحه متقاضی خرید با رقم بالای را دارد
این پروفایل به نام zeini stone با دامنه فیس بوک
www.facebook.com/veretton
با
1500 عضو تجاری سنگ ساختمان و معدن و شرکت سنگ از سرار سر دنیا توسط یکی
از معدن دارهای ایران تقاضای خرید مناسبی را دارد از زمان آغاز تا امروز
کمتر از سه ماه عضو گیری آن طول نکشده است . این پروفایل توسط اینجانب عضو گیری شده است و قبلا در اختیار یک کمپانی سنگ ایرانی بود که قرار داد آن تمام شد
با
این حال بهتر نیست به جای اتلاف وقت در فیس بوک با کسب مهارت های آن با یک
تبلت به تجارت و کسب و کار بیاندیشیم و بپردازیم و سپس بدنبال تفریح و شخی
در این فضا باشیم